Thursday, March 4, 2010

Keloid , Apakah Masih Ada Ubat ?

Assalamualaikum,



Saya terbaca di ruang blog anda mengenai keloid dimana saya sekarang sedang menghadapi masalah tersebut sejak sekian lama. Ketumbuhan keloid yang tumbuh di bawah tapak kaki dan juga di jari semakin besar. Pelbagai usaha yang saya lakukan, cream, injection, pembedahan tetapi malangnya tidak juga menyelesaikan masalah saya. Saya terpanggil untuk mencuba rawatan homeopati dan saya ingin mengetahui dengan lebih lanjut lagi.



Apakah itu silicea, acid phos, tuberculinum, conium& thuja. Saya amat berbesar hati sekiranya anda dapat menerangkan kepada saya. Reaksi dari anda amatlah saya hargai.


Salam.

Jawapan: dalam perubatan homeopathy banyak remdi yang disyurkan. Kita boleh ikhtiar untuk merawati, tetapi bukan mudah untuk merawatnya. Akan memakan masa yang agak panjang, satu atau dua tahun untuk menghilangkan parut-parut keloid. Harus banyak bersabar.
Jika tidak diubati, keloid akan membersar dan bertambah parah.
Sekurang-kurangnya homeopati adalah perawatan terakhir anda.
Selamat mencuba.

Featured patient discussions on keloids

"I have a massive keloid on my chest, one on my left shoulder, and another on my back. The keloid on my chest has defied all forms of treatment (injections, surgery, silicone...you name it). It measures 12 cm x 9 cm and is still growing (started as two pimples). I also have to deal with recurring abscesses on this same keloid, and it is such an irritating feeling. I'd be the happiest person on planet earth to know of some definitive cure for keloid scars."


What is a keloid?

Keloids can be considered to be "scars that don't know when to stop." A keloid, sometimes referred to as a keloid scar, is a tough heaped-up scar that rises quite abruptly above the rest of the skin. It usually has a smooth top and a pink or purple color. Keloids are irregularly shaped and tend to enlarge progressively. Unlike scars, keloids do not subside over time.

No comments: