Monday, July 21, 2008

Merawat Barah Buah Dada


Breast Cancer & Homeopathy Treatment


Rawatan Barah Payu Dara / Barah Buah Dada Dengan Homeopathy.


Barah atau kanser amat ditakuti oleh setiap orang, baik lelaki mahupun wanita. Dalam banyak kes barah dikalangan wanita, Barah Buah Dada [ Barah Payu Dara] @ Breast Cancer merupakan satu penyakit yang paling ditakuti oleh wanita. Di Britain dikatakan satu dari 12 wanita dinegara tersebut menghidapi barah buah dada.


Pada hakikatnya dinegara kita sendiri, jumlah penghidap barah buah dada semakin bertambah setiap tahun. Perlu diingatkan bahawa pada peringkat awal, ketumbuhan barah buah dada atau barah-barah lain dapat disembuhkan sama ada melalui pembedahan atau dengan makan ubat homeopati yang khusu untuk anti barah atau anti ketumbuhan.


Semua bentuk benjolan, ketumbuhan, nodules, sista, fibroid yang dibawah 8 cm dapat disembuhkan dengan mudah jika dirawat diperingkat awal.


Yang menjadi masalah ialah ketumbuhan tersebut dibiarkan membesar dan merebak kebahagian-bahagian anggota lain badan. Bila sampai keperingkat ini rawatan sama ada pembedahan atau memakan ubat homeopati kurang berkesan.


Begitu juga jika barah sudah mencapai tahap ke empat [ 4th stage] doktor allopati [ doktor bedah] tidak akan membuat apa-apa lagi, hanya menunggu saja.....


Disini kita sebagai ahli homeopati dapat membantu meringankan pesakit dengan memberi ubat-ubat homeopati pilihan mengikut gejala penyakit yang dihidapi. Pesakit harus ingat bahawa barah atau ketumbuhan bila sudah sampai 'matang' atau masak, ianya agak sukar untuk dikawal dan memerlukan jangka waktu yang agak lama untuk merawatnya.


Hanya Allah sahaja yang mampun memberi penyembuhan

Tawakal tu ala llah.


Para saintis homeopati peringkat antarabangsa termasuk saintis homeopati dari Malaysia yang diketuai oleh Prof Dr Nik Omar, Dr Mohd Nasir begitu juga saintis dari USA, UK, Perancis, Italy dan German telah sepakat dan setuju menggunakan ubat-ubat homeopati untuk anti ketumbuhan seperti


  • Barah Buah dada / Barah Payu Dara - Hydratis, Thuja, Kreosote

  • Barah Usus / Cancer of colon - Carbo Ana., Arsl Alb.

  • Barah Mulut [ Mouth Cancer ] - Calc Phos., Ustilago

  • Fibroid - Solidago, Aurum Met., Calc Flour.

  • Barah Hati [ Liver Cancer] - Thuja, Colocynth, Ergot., Zinz Chl.

  • Barah Pundi Kencing [ Cancer of Bladder] - Tereb., Eucalp, Thuja, Echinea.

  • Barah Dubur [ Cancer of Rectum ] - Verat Alb., Baptisia, Hyoscy., Collisonia.

  • Barah Lidah [ Cancer of Tongue] - Galium., Silic., Bismuth., Dioccorea.

  • Barah Faraj [ Cancer of vagina] - Carbo Ana., Thuja, Phytollaca.

  • SLE / Lupus - Thuja, Baptsia, Phytolacca.,

  • Barah Zakar [ Cancer of Penis ] - Stry., Phytolacca, Kreosote.

  • Barah Hidung [ Sarcoma of Nose ] - Carcinosona., Comium

Remedi / Ubat -ubat Anti Ketumbuhan / anti barah antaranya:


Phytolacca, Strych., Zinc Sulp., Thuja, Calc Flour., Conium , Canrcinosina, Carbo Ana, Kreosote, Hydratis, Aconite., Ars Alb, Collisonia., Sanguinara., Hyos., Colocynth., Nux Vom.,


Perlu diingatkan bahawa: Rawatan barah hendaklah dikendalikan oleh 'seorang pakar' dalam perubatan homeopati agar barah tidak menjadi lebih teruk.


Info lanjut lihat laman http://fairuz2020.xaper.com/


No comments: