Monday, July 21, 2008

Rekod Kejayaan Penyembuhan Dalam Homeopathy


Brikut adalah sebahagian dari rekod-rekod yang berjaya dirawat , yang diambil dari Pusat Perubatan Homeopathy & Akupunktur Dr Nik Omar [ HOSNO ]dari Pasir Mas, Kuala Lumpur, Damansara dan juga di Pasir Mas:-


Kes 1: Fibroid Sembuh


Puan AH, 39 th telah disahkan mengalami fibroid sebesar 8cm. Doktor telah memberi tempuh 4 bulan lagi sebelum dibedah. Dalam waktu tersebut beliau datang ke HOSNO dan mendapatkan ubat-ubat homeopati.

Setelah diteliti kes ubat homeopati dari jenis Conium, Hydratis, Kreosote 200c telah diberi dalam satu dos pada satu waktu selama 3 bulan. Ini disusuli dengan setiap kali datang ke HOSNO kita memberi terapi akupunktur dalam 5 titik 'acu point' disekitar perut seperti titik hegu, leque, shanjinjiao, ashsi dan szuanzli.

Selepas 3 bulan, fibroid tersebut telah mengecil sehingga 2 cm.

Pembedahan dibatalkan, pesakit meneruskan rawatan hingga 6 bulan, ketumbuhan telah hilang terus.
  • Kes 2 : Barah Usus / Cancer of Colon
Seorang lelaki Mr TO , umur 39 th bekerja di BBC Cairo telah mengalami sejenis kanser dibahagian kolon /usus, doktor di Mesir telah melaukan dua kali pembedahan membuang usus yang berkudis sepajang 2 inci pada pembedahan peratam dan 3 inci pada pembedahan kedua, dalam tempuh 3 bulan.
4 bulan selepas pembedahan kedua ketumbuhan naik lagi dan doktor di Mesir syurkan supaya dibedah lagi untuk kali ketiganya, tetapi pesakit mula ketakutan kerana 'pembedahan' harus diteruskan dan tidak ada penyudahnya, dia memikirkan berapa panjang lagi ususnya harus dibuang ? Dia dilema - panasaran !

Secara kebetulan hamba Allah ini ketemu dengan orang Malaysia yang ziarah ke Mesir, orang tersebut mensyurkan supaya berjumpa dengan seorang pakar homeopati di Malaysia yang bernama Prof Dr Nik Omar, yang banyak merawat kes-kes ketumbuhan dan barah melalui rawatan homeopati tanpa pembedahan.
Orang ini segera berangkat ke Malaysia dan menemui Prof Nik di Kg Baru, Kuala Lumpur. Setelah meneliti kes gejala tersebut ada similimum dengan 'Hecla Lava dan Thuja' , remedi ini diberi selang seli selama satu minggu dan diikuti dengan remedi seprti Calc Flour, Silicea dan beberapa remdi bio-chemic.
Selama satu bulan pesakit ini berada di Malaysia, gejala berak berdarah dan nanahnya yang dibawa dari Mesir berhenti di Malaysia dalam tempuh 3 minggu. Gejala kesakitan lainnya dibahagian usus dan perut beransur-ansur hilang.
Sebelum pulang ke Mesir, pesakit ini telah mengambil ubat selama 4 bulan, setiap bulan pesakit melapurkan perkembangan kesihatan semakin baik, selepas 4 bulan, beliau membuat city scan dan didapati ketumbuhan ke 3 yang seharusnya dibedah dan dibuangkan 'tidak ada lagi'
Penyakitnya sembuh. Allahamdullilah. Sehingga hari ini pesakit ini sihat, tidak ada apa-apa berita lagi kedengaran dari pesakit ini.
Pejanjian antara doktor dengan pesakit, jika sakit hubungi kami lagi
'No news is good news !'

No comments: