Friday, May 1, 2009

Strok & Rawatan Homeopathy

stroke atau Strok
Lumpuh. Angin Ahmar, Lebek, Terlitasan




Melalui ruangan ini, kami memperkenalkan konsep Rawatan Baru dengan menggunakan Kaedah Perubatan Integrasi Untuk Pesakit Strok atau Angin Akhmar, Angin Merah, Telitasan, Mati sebelah Tubuh, Lembek, dll.

Kaedah Rawatan Akupunktur dan Homeopathy ini pertama kali diperkenalkan di negara ini oleh Prof Dr Sir Nik Omar, seorang pakar perubatan alternatif yang tidak asing lagi dikalangan masyarakat. Jika penyakit strok ini tidak begitu serius atau terlampau kronik, kami dapati hampir 100 % mendapat respon kebaikan atau bertambah baik, 70 hingga 80 % ada perubahan dan 50 hingga 60 % dapat dipulihkan semula sama ada boleh berjalan atau boleh bergerak dengan baik tetapi tidaklah 100% sempurna.

Namun sekurang-kurangnya ada harapan penyembuhan dalam rawatan ini

Apa Itu Strok
Tanda-Tanda dan Rawatannya


Strok kini merupakan salah satu penyakit yang membimbangkan kerana peratus peningkatan penyakit lumpuh jenis strok ini semakin hari semakin meningkat.

Strok terjadi bilamana serangan radangan serius dibahagian otak dimana ia menyekat peredaran darah kearah otak dan seterusnya terjadilah strok.

Di negara-negara maju seperti di Amerika Syarikat, strok merupakan pembunuh ketiga terbesar selepas penyakit jantung. Mengikut kajian random yang kami buat di Fakulti Perubatan Homeopati Malaysia, Kelantan, kami dapati 97 peratus pesakit stroke tidak mengetahui bahawa mereka akan mengalami strok dalam waktu yang terdekat.

Oleh itu menjadi tanggunjawab kami untuk memberitahu para pesakit dan keluarga mereka tanda-tanda awal akan mengalami strok adalah seperti berikut:-

- percakapan mula tidak teratur atau telo
- daya ingatan mula berkurangan
- sering pelupa
- fikiran menjadi lemah dan sentiasa keletihan
- rasa kebas-kebas atau sereban dimana-mana bahagian anggota badan.
- rasa berat dan lemah
- penglihatan menjadi lemah dan kabur
- tiba-tiba pitam atau pening lalat
- mual, rasa nak muntah dan perasaan tidak tenteram

Jika anda dapati tanda-tanda berikut berada pada diri anda, lebih baik anda datang terus berjumpa kami untuk mendapatkan rawatan dari terus menjadi lumpuh.

Jangan tunggu hari esok, kerana bagi pesakit lumpuh, esok mungkin tidak ada bagi kamu !

Siapa Yang Berisiko Tinggi

- pengidap darah tinggi, kencing manis, sakit jantung perokok, stress, dan tension (pemarah, pendendam, pendengki, perasaan terterkan, dll)

Penyakit-Penyakit Neuro
Yang Mendapat hampir 90 hingga 100 % respon
dengan rawatan Kaedah Baru Perubatan Integrasi
antaranya ialah:-
Bell Palsy ( Lumpuh Muka)
Parkinson ( Terketar-ketar )
Stammering ( gagap)
Tennis Syndrome ( Tidak boleh angkat tangan)
Lumbago / Scitica ( Sakit Urat Pinggang)
Slip Disk
Sakit Urat saraf

1 comment:

dheatrading said...

berapa lama tempoh rawatan utk angin ahmar? dlm seminggu berapa kali rawatan dan jangkamasa rawatan?tq