Friday, December 4, 2009

Onani @ Mastubasi @ Melacap

Damansara Utama Uptown 12 Nov 2009

Sejak satu minggu lepas, saya dihujani oleh beberapa orang pemanggil misteri, bertanya bermacam soalan tentang Onani atau mastubasi. Antara soalan yang ditanya:

1. Bolehkan melacap atau onani boleh menyebabkan kemandulan :

Jawapan: Kemandulan tidak ada hubong kait dengan kemandulan, kecuali kesan sampingan onani yang 'melampau' boleh menyebabkan zakar atrophy atau pengecutan zakar atau zakar jadi mengecil dan sekali gus boleh menyebabkan impoten atau mati pucuk.
'Melampau" ertinya melacap tiap-tiap hari berbulan atau bertahun, badan menjadi lemah.

2. Saya baru kahwin 6 bulan, sejak kawin, saya sering alami prematur ejekulasi. Apakah ini gejala onani yang saya lakukan sejak remaja. Saya seorang ketagih onani, hampir setiap hari saya lakukan onani selama bertahun.

Jawapan: Kita sendiri tidak tahu kenapa anda mengalami prematur ejekulasi, ini mungkin kerana masalah anda yang mengalami 'over sensative sexual desire' Dimana anda mengalami semacam penyakit 'ransangan nafsu yang melampau' biasanya pesakit yang mengalami masalah ini akan menderita ' permatur ejekulasi'
datang jumpa doktor untuk mendapat sedikit kaunseling dan makan sedikit ubat homeopati, masalah ini akan selesai dalam tempuh 4 hingga 5 bulan - InsyaAllah.

Jawapan:

No comments: