Saturday, July 31, 2010

Penyakit Kulit Eczema 90 % Sembuh

Kuala Lumpur: 31 July 2010

Nama Pesakit: IBW Rekod No. 5081 Umur 3 tahun , lelaki

Seorang kanak-kanak berusia 3 tahun dibawa masuk kedalam bilek rawatan doktor Nik untuk meminta ubat tambahan untuk 2 minggu kerana penyakit allergik atau eczema iaitu sjenis penyakit gatal-gatal kulit.

setelah melihat badan kanak-kanak ini tidak ada tanda-tanda eczema atau kulit melecet. Nampak kulit macam biasa sahaja.
Setelah diberitahu oleh ibunya baru lah saya faham bahawa , kata ibunya" Sebelum datang kemari, eczema anak saya begitu teruk, kuku tangan dan kuku kaki rusak teruk, gatal dan kulit dikaki pecah-pecah. Tetapi setelah makan ubat homeopati dengan doktor selama 4 bulan, 90 % penyakit eczema anak saya sudah sembuh."

Kronologi rawatan:

25 April 2010
Anak ini dibawa ke klinik kami untuk pertama kali untuk mendapatkan ubat-ubat homeopati kerana kata doktor allergik atau eczema dibadan, kaki, kuku dan tangan. Setelah meneliti kes oleh Dr Hajjah faridah, dia memberi ubat homeopati 'Graphite 200c' bid selama 1 minggu dan minggu kedua Dr faridah memberi " Mezerium 200c ' bid

9 May 2010
Anak ini dibawa untuk kali ke2 dengan gejala yang sama dan tidak nampak apa-apa perubahan.
Dr faridah memberi lagi ubat yang sama selama 2 minggu dengan dos yang sama iaitu satu biji digiggit atau dihisap dua kali sehari.

23 May 2010
Ibu bapa datang untuk kali ke 3 dan menunjukkan sedikit perubahan, tempat-tempat kudis allergik kelihatan kering dan ibu bapa anak ini kelihatan gembira.

5 Jun 2010
Ibu bapanya datang untuk mengambil ubat susulan, katanya allergik anaknya bertambah baik, hampir 40 - 50 % baik. Dr Faridah memberi ubat yang sama selama 2 minggu

3 July 2010

Pesakit dibawa untuk kali ke 5, banyak perubahan 60 - 70 % baik. Dr Faridah memberi ubat yang sama.

31 July 2010

Kali ini pesakit datang pada waktu Prof Nik Omar bertugas, bila dilihat keadaan anak ini, tidak nampak apa-apa penyakit pada anak ini. Kata ibunya anak ini hampir 90 % sembuh dan mereka mengucapkan terima kasih kerana membantu menyembuhkan penyakit ini, yang selama ini dia memebri ubat sapu dari doktor biasa tetapi tidak sembuh.

Itulah keupayaan perubatan homeopathy - Allahamdulillah, ini semua atas kehendak Allah swt.

Dari kes rekod: Pusat Homeopathy 118 Jalan Raja Laut, KL. No Rekod: IBW/ 5081

No comments: