Friday, August 13, 2010

Hydrocephalus Sembuh


Foto Anak ini : En S bin H Umur 21 tahun.

Pada 2 Febuary 2010 , seorang ibu datang menemui saya di kelinik Gelang Mas untuk mendapatkan rawatan sakit urat saraf. Saya mengenali ibu ini sejak 22 tahun yang silam dimana dia sering membawa anak-anak untuk mendapatkan rawatan homeopati dengan saya, sewaktu saya bertugas di kelinik lama saya di Jalan Dato pati, Kota Bharu.

Sambil menunggu giliran untuk masuk ke bilik rawatan, saya menegur mak Chik ini dan bertanya kabar, kerana agak lama saya tidak jumpa dengan mak chik ini.

Sambil borak-borak, dia memperkenalkan anak muda yang fotonya diatas, katanya " Doktor tak kenalkah budak ini ?"

Saya jawab, saya tidak ingat budak ini, siapa dia ?, tanya saya

" Ini adalah anak saya dahulu, yang saya selalu bawa berubat dengan doktor sewaktu usianya 2 tahun, " kata ibu tua ini.

"Oooo manalah saya kenal dia mak chik, waktu itu, dia masih baby lagi, ini dah besar , dah orang dewasa, Berapa umurnya ?" tanya saya

" Umur sekarang 22 tahun, ingat tak dulu, saya bawa dia berubat dengan doktor dan makan ubat selama 2 tahun kerana penyakit 'kepala besar' - hydrocephalus. Dulu waktu kecil lagi doktor hospital hendak bedah kepala dia, tapi mak chik tidak setuju, lalu mak chik bawa jumpa doktor dan makan ubat homeopati selama 2 tahun. Dan dia sudah sembuh, tenguklah kepala dia, sudah normal sejak dulu lagi. Makan ubat selama 2 tahun, penyakitnya sembuh'" kata mak Chik bersungguh-sungguh.

"Sebab itu lah Mak Chik percayakan rawatan homeopati bagus," sambung Mak Chik lagi.

Itulah salah satu kisah penyakit hydrocephalus yang sepatutnya di bedah, boleh dirawat hingga sembuh dengan memakan ubat-ubat homeopati. banyak lagi kes-kes yang unik, yang dapat disembuhkan dengan jayanya melalui rawatan homeopathy.

anda boleh membaca lanjut dalam laman
http://homeopathcmedic.blogspot.com

No comments: