Thursday, January 14, 2010

Hyperhidrosis Boleh Di Rawat Cara Homeopathy

Assalamualaikum Dr Nik Omar,

Saya ingin bertanya beberapa soalan pada Dr.

Saya adalah seorang yang kuat berpeluh di badan & muka. Apabila berada dalam keadaan yang agak panas, saya akan mengeluarkan peluh yang agak banyak tidak seperti orang lain lebih2 lagi apabila memakai pakai seperti baju lengan panjang sewaktu bekerja & berada di tempat yang tiada kipas atau air-cond. Selain itu saya juga akan berpeluh dimuka apabila menghidu bau2 yang agak pedas & makan makanan yang pedas & tidak berapa pedas. Situasi begini amat memalukan saya apabila menghadiri majlis seperti perkahwinan, jamuan makan & sebagainya kerana saya akan berpeluh dimuka apabila berada & makan makanan yangpedas & agak pedas. Saya juga berasa malu dan kurang berkeyakinan apabila berdepan dengan orang ramai terutamanya wanita kerana masalah peluh berlebihan ini. Oleh sebab itu, sehingga hari ini saya masih lagi tidak berkahwin dan takut untuk berkahwin.

1. Adakah saya menghadapi masalah HYPERHIDROSIS?
2. Adakah penyakit HIPERHODROSIS ini dapat diubati dengan kaedah HOMEOPATHY? Sekiranya boleh diubati, apa yang perlu saya lakukan??
3. Apakah ubat yang perlu saya ambil untuk penyakit ini?

Jawapan: Hyperdidrosis boleh dirawat dengan memakan ubat-ubat homeopathy. Kebiasaannya rawatan akan makan masa selama 8 hingga 12 bulan. Dalam perubatan biasa mereka akan melakukan satu pembedahan kecil ditapak tangan dan memperbaiki salur peluh yang over sensitive. Namun dalam homeopathy, kita menggunakan ubat-ubat yang lembut.
Untuk rawatan, sila dial: 03 4042 2020.

No comments: