Tuesday, October 14, 2008

Seks dan Wanita

Seks dan Wanita
Kesihatan Seksual WanitaWanita adalah manusia yang paling istimewa, dia memiliki segala keunikannya sehingga ia diaggap sebagai ‘simbol kekutana lelaki’Apakah Keunikan Wanita ?Ada beberap pekara yang membuat wanita itu unik, antaranya ialah:Faraj atau VaginaFaraj atau vagina adalah organ yang paling ketara mebezakan antara lelaki atau wanita.

Faraj adalah satu organ yang terletak antara dua paha dan dibawah pusat. Ianya organ yang plaing istimewa dengan bentuk dua delima masak, otot-otonya anjal, basah, lembut, kuat dan berupaya mengemut.Faraj menjadi rebutan lelaki untuk disetubuhi untuk mencapai kepuasan seksual, melahirkan zuriat. Ianya juga berfungsi sebagai pembuangan air kencing dan saluran peranakan.Faraj adalah alat kelamin wanita yang terdiri dari labia majora, labia minora, vulva dan kelentit atau klitoris.
Payudara atau Buah DadaPayudara satu lagi organ yang menjadi lambang kewanitaan> Memiliki payudara yang besar, tegang dan anjal adalah satu anugerah Illahi yang tidak ternilai kepada seorang wanita. Ianya lambing kecantikan dan juga lambing seksual seorang wanita.Rahim atau UterusRahim adalah tempat yang pertama dalam kehidupan.

Di rahimlah bermula proses dimana sel telur wanita ‘ovum’ disatukan dengan sel telur ‘ lelaki’ sperma untuk menjadi mudigah atau embryo dan seterusnya melahirkan zuriat.Organ Rahim terdiri dari : Dua Ovari, fallopian tube kiri dan kanan, servik, vagina.Bila rahim telah berjaya menghasilkan janin, maka ia akan dapat mengeluarkan makanan sendiri kepada janin dan oksigen melalui uri [plasenta].
Selain dari itu, cecair dalam rahim atau air tuban [ amnion], selaput ketuban, dinding otot uterus dan kulit akan menjaga suhu didalam agar janin sentiasasa dalam keadaan baik.Rahim mempunyai keanjalan oto-otot yang hamper sama dengan faraj. Ia boleh membesar mengikut ukuran janin didalam kandungan.Hormon Estrogen dan ProgestronHormon estrogen dan progestron adalah dua jenis hormone yang hanya dimilki oleh wanita.

Hormon ini menentukan sifat-sifat kewanitaan seperti pembentukan payudara, keghairahan nafsu seksual, rasa kekecewaan, kebahagian, sedih atau emosi bagi seseorang wanita.Hormon ini juga yang menetukan kesuburan seseorang wanita. Ianya keadaan normal maka senang bagi seseorang wanita itu hamil, namun jika sebarang gangguan hromon berlaku terhadap wanita, maka kemungkinan akan menjadi masalah besar pada wanita untuk mendapatkan zuriat.

Masalah HaidMasalah haid atau menses merupakan gejala yang paling banyak dilapurkan kepada doctor seperti haid berpanjangan, hair tidak teratur, haid tidak datang, sakit sewaktu kedatangan hair, darah haid tidak henti-henti, darah yang keluar menjadi ketulan, darah yang keluar menjadi gelap, bsuk, hanyir, berlendir, berdebu, berpasir, darah haid yang pendik dan berbagai masalah lain yang timbul. Hal ini tidak usah dikhuatir kerana rawatan homeopati mempunayi rangkaian remedi yang amat baik untuk mengatasi masalah ini dengan sempurna.Lihat laman: http://fahom.xaper.com

Masalah Sexual WanitaDalam hubungan kelamin atau persetubuhan dengan suami para isteri banyak mengeluh dan membuat aduan tentang masalah-masalah yang timbuk dalam hubungan kelamin antaranyaTidak Ghairah Untuk melakukan seks. : Hal ini dinamakan frigidity dan jika dibiarkan ia boleh memporak-porandakan rumah tangga. Dalam keadaan begini, wanita yang mengalami kedinginan seks biasanya enggang melakukan persetubuhan dan memberi berbagai alasan.

Banyak sebab berlakunya frigit dikalangan wanita sama ada muda atau wanita yang berusia. Antaranya kesan saikologi yang mendalam, kerana pernah dirogol, terlampau takut dirogol hingga menimbulkan trauma. Mungkin kerana mengalami berbagai penyakit kronik atau kesan pembedahan pada rahim, lepas bersalin, bersalin susah, robekan faraj atau rahim dan lain-lain. Hal ini boleh dirawat dengan sempurna.

Sakit Ketika Melakukan seksRasa sakit sewaktu setubuh sewaktu pertama kali melakukan hubungan kelamin bagi pengantin baru adalah normal, apa lagi terutama sewaktu zakar merobekkan selaput dara atau hymen seorang wanita. Rasa sakit begini biasanya normal dan akan hilang dan bertukar menjadi kenikmatan seksual yang tidak terhingga.Namun jika rasa sakit belaku setiap kali melakukan hubungan kelamin, makan anada harus membawa isteri anda menemui doktor pakar agar masalah ini dapat diatasi dengan baik.

Sukar Mencapai OrgasmaMsalah sukar mencapai kenikmatan yang maksima dikalangan wanita adalah sering ditemui dikalangan pasangan yang mempuyai suami yang menderita ‘lemah tenaga batin’ atau mati pucuk’ atau pancutan pra masa.Sering ditemui dikalangan wanita yang gemuk ,obesity atau wanita yang sering melakukan seks dengan banyak lelaki seperti pelacur dll

No comments: