Thursday, August 7, 2008

Batuk Kronik Sembuh


Dari rekod Dr Mohd Nasir Mod Zain
Dari Klinik Homeopathy Dr Nik Omar Kota Bharu, Kelantan.

Kes 1: kanak-kanak Ali Umur 4 tahun Batuk 6 bulan.

Pesakit ini dibawa oleh iobunya keklinik saya kerana katanya anak ini batuk selama 6 bulan tanpa henti-henti. Puas ubat dimakan, Banyak doktor telah dijumpai dan banyak ubat antibiotik telah habis namun batuknya masih lagi berterusan.

Saya memberi Calc carb 200c untuk dimakan 3 kali sehari selama satu minggu. Menajubkan setelah satu minggu ibunya datang membawa anak ini dan menyatakan " terima kasih doktor, batuk anak saya macam di to'hok buang ' batuknya telah baik terus.

Kes 2: Batuk berdarah

Mak Chik Bidah umur 56 tahun datang menemui saya kerana batuk berdarah sejak 2 bulan lepas, ubat allopati telah dimakan tetapi batuknya masih mengeluarkan darah. Sudah 3 klinik dia pergi namun , gejalanya tidak berubah.

Setelah datang kelinik saya saya perhatikan bahawa gejala batuk keluar darah ada pada remedi homeopati Ipecac dan phosphorus. Tanpa membuang masa, saya memberi Ipecac 30c tid selama satiu minggu dan ini diikuti oleh Phosphortus 30c tid seklama satu minggu lagi. Ini bererti saya memberi ubat selama 2 minggu dan menyuruh mak chik ini datang selepas 2 minggu.

Seklepas dua minggu mak chik ini datang menyatakan batuk berdarahnya sudah sembuh - Allhamdullah
Tel Dr Md Nasir 09-7440440 web http:fairuz2020.xaper.com

No comments: