Thursday, August 7, 2008

Ucapan Bekas Menteri Besar Kelantan 1989 Tentang Homeopathy

Kota Bharu : 28 Ogos 1989

Teks Ucapan Menteri Besar Kelantan
Dato Haji Mohamed bin Yaacob
Pada 28 Ogos 1989

Kepada Dr Nik Omar Nik Daud
Presiden Persatuan Pengamal Perubatan Homeopathy Malaysia

Saya berbangga dan terima kasih kerana memberi peluang kepada saya untuk mengucapkan Selamat Datang kepada para perwakilan 2nd Congress of The Asian Homeopathic Medical League -AHML ke Malaysia.

Saya yakin melalui Persatuan homeopathy ini kongres yang bakal diadakan mendapat kerjayaan cemerlang. Adalah tepat pada masanya dimana kongres diadakan di Malaysia bagi mempromosikan sistem perubatan homeopathy kepada rakyat negara ini agar ianya lebih diketahui dan dapat dimanafat kepada seluruh penduduk di Malaysia.

Saya yakin denga pucuk pimpinan tuan puan yang dinamik pihak persatuan akan dapat meningkatkan mutu kesihatan dinegara ini agar dapat membantu memperbaiki mutu perkhidmatan kesihatan negara.

Saya mengucapakn tahniah dan selamat maju jaya kepada semua ahli-ahli persatuan pengamal perubatan homeopati berdaftar Malaysia.

Dari
YAB Tan Sri Dato Haji Mohamed bin Yaacob
(Dato Bentara kanan)
Menteri Besar kelantan.
28 Ogos 1989

No comments: