Sunday, January 4, 2009

Kerajaan Gesa Tuboh Hospital Homeopathy

Badan Homeopati Di Gesa Tubuh Hospital Homeopathy

Kota Bharu - Ahad 1985

Menteri Perdagangan dan Perindustrian, Tengku Ahmad Rithaudeen mencandangkan supaya Persatuan Pengamal Perubatan Homeopathy Malaysia menwujudkan pusat khas atau Hospital Perubatan Homeopati untuk melatih lebih ramai meraka yang berminat dalam dalam bidang perubatan itu.

Mereka juga patut mengadakan kempen untuk menarik lebih ramai orang menyertai persatuan itu serta menwujudkan cawangannya diseluruh negara.

Berucap merasmikan Seminar Pusat Perubatan Homeopathy di Dewan Perbadanan Perpustakaan Awam, disini pagi ini. Tengku Ridthaudeen berkata, Persatuan Perubatan Homeopathy patut berusaha menggalakkan rakyat negara ini menggunakan perubatan cara itu.

Katanya, mereka hendaklah memperbanyakkan kempen mengenai perubatan Homeopathy dengan pelbagai cara, termasuk melalui media massa bagi memberi pengetahuan yang jelas tentang kepada rakyat tentang perubatan itu.

Katanya lagi, " Tidak dapat dinafikan kebanyakkan rakyat dinegara ini masih tidak mengetahui perubatan cara ini yang telah lama diamalkan oleh negara-negara maju didunia ini.."

Beliau nenegaskan perubatan homeopati telah memberi kesan yang baik kepada kesihatan manusia dan telah diterima dan diamalkan oleh negara-negara maju.

Katanya," Saya percaya dengan kemahiran dan kepakaran dan tenaga yang cukup, persatuan ini akan dapat menwujudkan pusat khas itu yang bukan sahaja memberi faedah kepada ahli persatuan, malah kepada rakyat negara ini seluruhnya,"

Tengku Rithaudeen juga berharap, persatuan ini dapat memberi kerjasama yang erat dengan kerajaan, khususnya dalam membenteras gejala-gejala penagihan dadah dikalangan masyarakat.

* Hasil gesaan tersebut, kini akan wujud Hospital Homeopathy Kelantan di Pasir Mas, Kelantan , dan telah pun beroperasi sejak awal tahun 2002. Lihat laman web: http://drnikomar.tripod.com

No comments: