Sunday, January 4, 2009

Pengamal Homeopati Bantu Kerajaan

Pengamal Homeopati Bantu Kerajaan

Kota Bharu, Kelantan 13 Nov 1988

" Kerajaan telah menpertingkatkan taraf kesihatan rakyat dari masa kesemasa didalam usaha membentuk satu generasi yang aktif, didikasi dan bermutu.

Selain itu kerajaan juga telah membelanjakan banyak wang demi meninggikan mutu kesihatan rakyat terutamanya masyarakat luar bandar dari semua peringkat," Demekian ditegaskan oleh Dato Haji Dusuki Ahmad, Setiausaha Parlimen Kementerian Penerangan, sewaktu merasmikan Seminar / Kursus sains Kepakaran Homeopathy di Fakulti Perubatan Homeopati Malaysia disini baru-baru ini.

Beliau mengesa pengamal homeopati supaya berkerjasama dengan kerajaan bagi mempertingkatkan taraf kesihatan rakat diseluruh negara.

Dalam seminar yang berlangsung satu hari ini, dihadiri oleh kira-kira 100 orang pengamal-pengamal homeopati tanahair, Brunei dan Singapura. Sebanyak 3 kertas kerja dibentangkan pada hari tersebut iaitu 'Penyakit-Penyakit Waniat' oleh Dr Adibah Ratna Abdullah, 'Penyakit Perempuan Remaja' oleh Supardi Ahmad dari Singapura dan 'Rawatan mandul' oleh Prof Dr Nik Omar dari Malaysia.

Dalam majlis tersebut 12 orang pengamal-pengamal homeopati dari seluruh negara menerima 'Sijil Perkhidmatan Cermelang' kerana jasa-jasa mereka dalam mengembangkan sistem perubatan homeopati dirantau ini. Anugerah tersebut telah disampaikan oleh YB Dato Haji Dusuki Ahmad.

No comments: